Náhodní okoloidúci alebo zaplatení komparzisti? Podvod pri masívnej EÚ propagande v najčítanejšom slovenskom denníku?

30. apríla 2014, kakstudio, Nezaradené

Zajtra „oslavujeme“ 10. výročie nášho vstupu do EÚ. Chystajú sa veľké oslavy (väčšie ako pri 20. výročí vzniku Slovenskej republiky, vtedy sa oslavovalo v komornej atmosfére, bez prítomnosti verejnosti a bez záujmu médií).V rámci tohto okrúhleho výročia vstupu SR do EÚ v médiách v týchto dňoch beží masívna propaganda zameraná na posilnenie dobrého mena Európskej únie v očiach obyvateľov Slovenska. Zarážajúce však je, že na propagáciu sa zrejme využívajú aj klamstvá a podvody…

Najčítanejší denník na Slovensku priniesol 29.4.2014 nechutnú 16 stranovú, propagandistickú a dovolím si tvrdiť, že až mozog vymývajúcu prílohu s názvom: „10 rokov v EÚ“, (neviem presne posúdiť, či platenú keďže príloha sa tvári ako súčasť denníka a je uvádzaná pod hlavičkou Nový čas špeciál). Samotná príloha, ktorá tvorí až 28,5% z celkového obsahu novín, obsahuje nadpisy ako: „Slovensko posilnilo ľudský aj ekonomický potenciál Únie“, „Aj prominenti sú radi v EÚ“, „Začlenenie do EÚ nám prinieslo viac slobody, ale aj rast životnej úrovne“. Najviac však „kričí“ článok: „Toto sa nám páči na 10-tich rokoch v EÚ“, ktorý sa snaží tváriť, že na otázky odpovedali náhodní oslovení ľudia z ulice. Tušiť, že tu niečo nehrá a jedná sa o podvod, a teda, že na otázky neodpovedali náhodní okoloidúci, ale zaplatení komparzisti, dáva fotka študentky Márie, pri ktorej nie je priložená fotografia z ulice, ale naopak fotka zrejme z fotoateliéru (vzhľadom na jednotné čierne pozadie a patričnú pózu). V článku je zrejme zakomponovaná aj lacná reklama začínajúcej spisovateľky Barbory Daxner. Tiež pri nej nenájdeme fotku z ulice, ale rovnako zrejme fotku z fotoateliéru, ako to je v prípade Márie. Navyše mladá pani/slečna spisovateľka má pri mene ako jediná uvedené aj priezvisko…

podvod eu0007 – kópia

Náhodní okoloidúci alebo zaplatení komparzisti? Kým ostatné fotky sú aspoň naaranžované na ulici, v prípade študentky Márie a spisovateľky Barbory tvorcovia takí pozorní neboli a namiesto fotiek z ulice im priradili fotky z fotoateliéru/súkromné fotky…Mladá spisovateľka má dokonca ako jediná pri svojom mene uvedené aj priezvisko…

ZDROJ: 

NOVÝ ČAS. 2014. Nový čas špeciál – 10 rokov v EÚ.  In Nový čas. ISSN 1335-4655, 2014, roč. 24, č. 98/24, 29.4.2014, s. 14-15.

Pritom by sa nejednalo o jediný sporný prípad, kedy médiá deklarovali, že prinášajú nefalšované reakcie ľudí z ulice, ale v skutočnosti (zrejme) použili emócie zaplatených komparzistov. Tieň podozrenia z podvodu sa nedávno zjavil aj nad televíziou Markíza. Tá v prestávkach medzi tretinami hokejového turnaja mužov na olympiáde v Soči prinášala naživo zábery z námestia, kde atmosféru mali sprostredkovať R. Juraško a L. Šoóšová. Televízia sa ale zjavne prerátala a výsledkom bolo vyľudnené námestie (prišli len dvaja fanúšikovia, ktorí poskytli Juraškovi a Šoóšovej rozhovor). Aby Markíza predišla podobnému trapasu s prázdnym námestím aj pri ďalšom zápase, tentokrát Slovenska s Českom, do boja (zrejme) povolala mladých komparzistov, ktorí sa besneli v prvom rade, zatiaľčo náš tím prehrával… (Mne to prišlo podozrivé už počas sledovania a môj pocit, že ide o podvod následne umocnil aj článok http://omediach.blog.sme.sk/c/349499/Markiza-zinscenovala-nadsenie-fanusikov.html).

podvod eu0001Prvá strana prílohy Nového času – 10 rokov v EÚ

ZDROJ:

NOVÝ ČAS. 2014. Nový čas špeciál – 10 rokov v EÚ.  In Nový čas. ISSN 1335-4655, 2014, roč. 24, č. 98/24, 29.4.2014, s. 1.

————————–

Chcete mať informácie o nových článkoch K a K štúdia ako prví? Pridajte sa na facebook stránku K a K štúdia – oázu pokoja v zradných vodách hnusných sociálnych sietí…

https://www.facebook.com/pages/K-a-K-%C5%A1t%C3%BAdio/125108480868174

K a K PROMO 014 BLOG

————————–

UPOZORNENIE:

K a K štúdio si uvedomuje, že v prípade prílohy: „Nový čas špeciál – 10 rokov v EÚ“, uverejnenej v Novom čase dňa 29.4.2014, sa zrejme jedná o platenú inzerciu (reklamu). K a K štúdio chápe význam pojmu reklama, aj význam pojmu PR. Autor blogu si je vedomý aj toho, že niektorí ľudia môžu mať na EÚ iný pohľad, ako je dlhodobo prezentovaný na blogu a Facebook stránke K a K štúdia. K a K štúdio si však myslí, že reklama by v žiadnom prípade nemala byť zavádzajúca a klamlivá. Preto blog upozorňuje na možný podvod v článku: „Toto sa nám páči na 10-tich rokoch v EÚ“ nachádzajúcom sa v zmieňovanej prílohe Nového času zo dňa 29.4.2014.