Založ si blog

Hlúpe médiá, filmové a potravinárske spoločnosti? Alebo hlúpi ľudia?

Nepozerám televíziu (len dokumenty, MS v hokeji a „raz za 100 rokov“ nejaký nekomerčný film), nepočúvam rádio, snažím sa vyhýbať internetovému bulváru. Pretože tieto výdobytky doby mi nemajú čo ponúknuť. (Zrejme sa pýtate, ako potom môžem mať v týchto veciach prehľad? No pretože vyhnúť na 100% sa im nedá. Stačí keď idete s niekým v aute a má pustené rádio, ste v reštaurácii a tam „beží“ televízia, alebo píšete článok na svoj blog a z obývacej miestnosti vám „vďaka“ rodinným príslušníkom hustí do hlavy Okatá hudobná televízia najväčšie hity súčasnosti).V teľavíziách „bežia“ v exkluzívnej premiére hollywoodske megafantastické filmy, ovenčené Oskarmi, v hlavných úlohách s najlepšími (narko)hercami planéty a s megaporciou výdatnej reklamy (väčšinou 10 minút film a 7 minút reklama). Je pritom jedno, aký žáner pozeráte. Či sa jedná o romantiku, komédiu, alebo akčný film – vždy sa ide podľa osvedčenej americkej klasiky. Začiatok sa pozvoľna rozbieha, až prídeme k pointe, srdcervúcim (a pre divákov) poučným rozhovorom medzi dvoma hlavnými postavami, záverečnému rozuzleniu a k dojímavému rozlúčkovému koncu. Samozrejme príbeh je okorenený aj útokmi na najnižšie ľudské pudy. Postrehneme tu rozhovory o alkohole (prípadne aj samotnú opijácku prax – jedna z hlavných postáv sa spije jak prasa, niekedy aj obe), fekálne a dáviace vsuvky a v neposlednom rade dvojzmyselné alebo priamočiare vety a narážky na s_x. (HLAVOLAM PRE ČITATEĽOV: doplňte jedno písmenko, aby ste dostali myslené slovo. Pomôcka, číslo šesť /anglicky six/ to nie je. Správne odpovede posielajte do nemoty na ktorýkoľvek e-mail, ktorý vás napadne /môže byť aj váš vlastný/ a pri troche šťastia aj niečo vyhráte).

Horšie je, že tieto podlé filmové praktiky sa tvorcovia neštítia použiť ani v prípade rozprávok pre najmenších. Dnešné deti už nevyrastajú na neškodných majstroch Patovi a Matovi, Maťkovi a Kubkovi, Slimákovi Maťovi  a škriatkovi Klinčekovi, Jurošíkovi, či Bolkovi a Lolkovi… Ale na filmoch nabitých podprahovými sexuálnymi odkazmi, ktoré sú zákerné v tom, že divák si ich často ani neuvedomuje, ale podvedome ich vníma a pôsobia na vývoj hlavne tých najmenších. Ide o psychologický efekt. Ak neveríte, prečítajte si články o tom, ako v jednom kine malo dôjsť k masívnemu nárastu predaja Coca-coly, keď v kine počas premietania filmu na zlomok sekundy, opakovane, v určitých časových intervaloch púštali slogan: „Drink Coca-cola./Pite Coca-colu.“ (Niektoré zdroje (ZDROJE: http://sk.wikipedia.org/wiki/Podprahov%C3%A9_vn%C3%ADmanie, http://weby123.net/podprahova-reklama/) uvádzajú, že neskôr bol tento fakt popretý – aby si ľudia mysleli, že podprahová reklama neexistuje/nefunguje a aby boli naďalej jej úspešnými obeťami. O spochybňovaní účinnosti podprahových signálov samozrejme nemôže byť ani reč. Prečo by potom televízia ACN umiestňovala do svojich programov podprahový príkaz: „Seď a dívaj sa!“ alebo Pepsi-cola vytvárala plechovky, ktorých dizajn pri uložení dvoch nápojov na seba vytvorí slovo SEX?)

člá 06.2014 03 – offici zmenšené

 

Mnohí ľudia neveria účinnosti podprahových signálov. Práve preto tak výborne fungujú…

Čo potom musí spraviť s deťmi podprahový orgazmus levice z Levieho kráľa a nespočetné množstvo ďalších rozprávkových podprahoviek? (ZDROJ: https://www.youtube.com/watch?v=yR6pd4g2gbM, ČAS: 3:31) Samozrejme, nájdu sa aj rozprávky, ktoré nič neskrývajú a vyrukujú do éteru otvorenými dvojzmyselnými narážkami. Napríklad na prvý pohľad nevinná nemecká rozprávka Pricenzná Lissi, v ktorej zazneli aj tieto vety: „Podľa Johannesovho nosa spoznáš jeho kosa… A keď už Johannes viac nemôže, tak mi Rudi veľmi rád pomôže.“ V ďalšej scénke tohto podivného filmového diela, sa princezná pýta záhradníka, či vie strihať aj iné tvary. „Samozrejme, cisárska výsosť. Vašu húštinu vám ostrihám do každého želaného tvaru,“ riekol záhradník. „Aká škoda! Akurát včera som sa oholila,“ povzdychla si princezná Lissi. A aby neostalo len pri slovách, film ponúka svojej cieľov skupine (deťom od 3-12 rokov) aj gestá, ktoré naznačujú sexuálny styk. (ZDROJ: http://medialne.etrend.sk/televizia/markiza-zasvatila-deti-do-intimnosti-pokuta-za-drsnu-rozpravku-ju-neminula.html

Takéto psychologické a veľmi účinné podprahovky nachádzame, aj keď si pustíme hociktoré rádio (všetky sú rovnaké, akoby ich jedna mater mala). Sila pesničky pôsobí hlavne na neanglicky hovoriace obyvateľstvo. Veselá melódia, chytľavý refrén, pískanie a pomedzi to text: „Môžeš mi vyfajčiť moju píšťalku, zlatko, píšťalku zlatko. …Píšťalku zlatko, píšťalku zlatko.“ V origináli:„Can you blow my whistle baby, whistle baby. …Whistle baby, whistle baby.“ Tí ľudia spievajú a ani nevedia o čom. Je tam slovo bejby, tak si myslia, že to bude nejaký ten sladký love song. A vetu: „Can you blow my whistle baby,“ považujú za vetu: „Milujem ťa/mám ťa rád/príď ku mne bejby.“ A tak je nezriedkavý obraz mamičky so svojou dcérkou/synom, jak si veselo spievajú a otecka, ktorý im pritom píska do rytmu. Celkovo všetky piesne, ktoré nám ponúkajú rádiá sú v skutočnosti braky, zabalené do zlatého pozlátka, ktoré nám spievajú skrachovanci, mediálne pretvorení na vzory ľudstva. Každá pieseň je o tom istom… Vlastne, tu sa nedá ani hovoriť o piesňach… Ide len o náhodne zmiešané slová, ktoré sa navzájom rýmujú. Posolstvo týchto podivuhodných mixov je v drvivej väčšine rovnaké – ožieraj sa, fajči trávu, ber drogy, maj na háku, nič viac nerieš  a len tancuj, život je párty, chyť tú šancu! A schválne. Viete, ktoré slová sa v rádiových hulákaninách objavujú najčastejšie? Áno, správne. Ide o slová dance, party, put your hands up a samozrejme bejby! Bez nich sa nezaobíde žiadny hit. Špičkovým interpretom dokonca postačia aj na vyskladanie celého refrénu. Perfektné, nie?! Tomu sa vraví umenie!

člá 06.2014 02 – offici zmenšené

Základom každej skvelej piesne je skvelý text….

Iným typom interpretov zase stačí na získanie dlhoročnej pozornosti adolescentnej mládeže a vždy mladých pánov a dám, spojenie imidžu drsného chlapca a verejná propagácia drog. Príkladom je jeden náš známy reper, ktorého najobľúbenejším slovom a taktiež najobľúbenejšou poživňou je tráva. Veď čo. Svojich fans už zblbol nadmieru a sú ochotní brániť najvyššieho (nie výškovo samozrejme) spomedzi nich ako levy. Pľujú na vlastný národ, ako besné psy, roztrhajú každého, kto sa im postaví do cesty! Jou, jou, jou. Propagácia drog medzi mládežou predsa nie je nič zlé. Podľa ich názoru, by si práveže z neho mali brať príklad všetci. A drogy by mal povinne brať, každý jeden človek v tomto štáte! Pre úžitok celej spoločnosti! (To už ani nespomínam zvrátenú amerikánsku propagandu, ktorá si chváli, že legalizácia marihuany im priniesla samé pozitíva. Za dane z tejto komodity sa opravili školy, ľudia sú bohatší,…)

Celomediálne posolstvo, prezentované v hudobných skrinkách (rádiách), v krabiciach s obrazom (televíziách), aj papieroatramentoch (novinách), výstižne zhrnula do jedného slovíčka známa značka, známeho nealkoholického nápoja. Tým slovíčkom, je slovíčko: „NERIEŠ!“ Na neriešení postavila aj celú svoju marketingovú kampaň. Tento slogan by sa však patrilo ešte trošičku vylepšiť. Presnejšie znenie by bolo: „NERIEŠ, ŽE ZOMRIEŠ.“ Podslogan by zase hlásal: „Tvoja K.O.fuja.“ Ľudia by teda nemali nič riešiť. Ani to, že prezentovaný nápoj je zmeskou kadejakých rakovinotvorných látok. A že v konečnom dôsledku, jeho pitie prispieva k ich zdravotným ťažkostiam, ktoré sa môžu skončiť aj predčasnou smrťou. (ZDROJE: http://slovakfitness.sk/105-pitie-sladenych-vod-je-spojene-so-180-000-umrtiami.html, http://kofein.zdrave.cz/jake-ucinky-ma-kofein/, http://www.emulgatory.cz/seznam-ecek/E211) (A to už nehovoríme o výrobcovi amerického hnedého nápoja, ktorý obhajuje používanie bojovej chemickej látky – aspartámu, ktorá sa pre svoju sladkú chuť využíva aj ako sladidlo.)

Tak teda veselo drogujme, nadávajme, pime a jedzme jedy, neriešme a hlavne si žime svoju párty, kým sa ešte dá. A ruky horéééééééé!

člá 19.6.2014 offici zmenšený

 

Nerieš, že zomrieš! Kupuj a konzumuj!

Chcete mať informácie o nových článkoch K a K štúdia ako prví? Pridajte sa na facebook stránku K a K štúdia – oázu pokoja v zradných vodách hnusných sociálnych sietí…

https://www.facebook.com/pages/K-a-K-%C5%A1t%C3%BAdio/125108480868174

K a K PROMO 014 BLOG

 

Ilúzia neexistujúcej alternatívy. . . Zostaň v EÚ, inak skapeš! Najvyšší čas na Brexit a Slovexit

23.06.2016

Pred nami je smrtiace, beštiálne referendum, ktoré rozhodne o zotrvaní alebo odchode Británie z Európskej únie. Ak si Briti zvolia možnosť a zostanú v pakte s európskou chobotnicou, konečne viac »

Ľudia sa čudujú. . . Keď nadpriemerne zarábajúci štrajkujú. . .

29.01.2016

V slovenskej spoločnosti vládne zvláštna situácia. Najchudobnejší ľudia ticho makajú a nadpriemerne zarábajúci učitelia znovu vyšli do ulíc, štrajkovať za ešte vyššie platy. A rôzne viac »

RTVS ide opäť vzdávať úctu. True Shtoor! Ou yea! Come on!

07.10.2015

Keď som pred časom niekde zhliadol, že RTVS chystá dokument o Ľudovítovi Štúrovi, v duchu som nadšene vykríkol: „To je super.“ „Konečne sa zobudili a natočia niečo o tomto našom velikánovi.“ viac »

Milorad Dodik

USA uvalili sankcie na prezidenta Republiky srbskej Milorada Dodika

18.01.2017 08:33

Vláda amerického prezidenta Baracka Obamu uvalila v utorok sankcie na prezidenta Republiky srbskej Milorada Dodika.

vírus, HIV, AIDS

Thajská polícia zatkla Čecha, ktorý vedome šíril vírus HIV

18.01.2017 07:22

Thajská polícia chytila Interpolom hľadaného HIV pozitívneho Čecha, ktorý je podozrivý z vedomého šírenia tohto vírusu medzi svojimi partnermi.

Guantanamo, väznica

Guantánamo do Obamovho odchodu nezavrieme, priznal Biely dom

18.01.2017 07:08

Americká vojenská väznica Guantánamo na Kube ostane v prevádzke aj po odchode prezidenta Baracka Obamu z úradu. Priznal to hovorca Bieleho domu Josh Earnest.

KOTLEBA - vila, banská bystrica

Sídlo kotlebovcov ukazuje diery v kontrole

18.01.2017 07:00

Rodinný dom, ktorý kúpila Kotlebova strana zo štátneho príspevku za voľby, vyvoláva otázky, ako sa kontroluje využívanie peňazí daňových poplatníkov.

kakstudio

www.facebook.com/pages/K-a-K-… filmstudio.blog.pravda.sk filmstudio.webgarden.cz www.enigma.sk/profil/kakstudio K a K štúdio vzniklo v roku 2006. V prvopočiatkoch sa venovalo natáčaniu amatérskych filmov, od roku 2009 pôsobí aktívne už len na internete. Činnosťou je písanie komentárov/kritík k slovenským filmom, seriálom, ale aj kritík z iných oblastí života. Sporadicky sa zaoberá prinášaním rozhovorov a promo akcií. Z dielne K a K štúdia je taktiež humorný seriál: Všetko je problémom, ktorý ma ambíciu vyjsť aj knižne. Domovskou stránkou K a K štúdia, je od roku 2007 web stránka: filmstudio.webgarden.cz. Okrem toho pôsobí aj na: enigme, facebooku a od 5.2.2013 aj na blogu: filmstudio.blog.pravda.sk/.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 49
Celková čítanosť: 169059x
Priemerná čítanosť článkov: 3450x

Autor blogu

Kategórie